“Ik wil weten hoe mijn klant denkt”

“Direct en persoonlijk contact dat is onze kracht”

 

De geboren en getogen Eindhovense Karin Willems houdt van zon, de Zeeuwse zeelucht, het Brabantse leven, Carnaval en haar werk. Want Karin Willems werkt al sinds 2006 bij Leve. Wat doet ze precies en wat maakt haar werk zo leuk? We vragen het Karin zelf!

 

Waarom in de verzekeringsbranche?

De verzekeringsbranche rolde ik in tijdens mijn tweede jaar op de MEAO. Ik was achttien jaar en liep ik stage op een assurantiekantoor, waar ik direct een baan aangeboden kreeg. Ik nam de job aan en maakte de MEAO in de avonduren af. Na zeven jaren stopte ik daar, maar ik bleef in de verzekeringsbranche werken. Voor Janssen en Tempelaars welteverstaan waar ik de kneepjes van het vak echt heb geleerd. Uit die tijd ken ik ook Jan van der Velden. Hij was een collega. Toen ik vervolgens ging solliciteren bij Leewenkamp en Van der Velden werd ik zijn rechterhand. Met het vertrek van Remko Leeuwenkamp en de komst van Frank Kraakman als mededirecteur in november 2018, werd Leve als nieuwe naam een feit.

 

Wat is de kracht van Leve?

“De tijd van ‘even een paar offertes maken’ is voorbij,” zegt de enthousiaste Karin. “We hebben het gigantisch druk, maar daar merkt onze klant niets van. Onze kracht is om bovenop een proces te zitten met als duidelijke policy dat iedereen een eigen contactpersoon heeft. Bij ons krijgen de klanten geen keuzemenu of voicemail te horen. Of ze hoeven hun postcode niet in te vullen wanneer ze contact met ons opnemen. Direct en persoonlijk contact dat is onze kracht. Ik denk dat ik al mijn klanten persoonlijk ken. In een tijd van digitalisering is het juist belangrijk met mensen in gesprek te gaan. Daar geloven we in en dat betaalt zich terug in lange-termijnrelaties. Daarnaast is het belangrijk om te weten hoe een klant denkt. Wat verwacht een verzekerde en wat komt er van die verwachting terecht op het moment dat er schade is? Kortom, goed verwachtingsmanagement. Wanneer je zo te werk gaat, blijf je alert.”

 

Hoe ziet een dagje Leve eruit?

“Ik werk vijf dagen waarvan één dag op kantoor. Heel af en toe ga ik met Jan mee naar klanten. Maar als ik op kantoor werk dan is het altijd gezellig en ongedwongen. Onderling is onze band goed. Uiteraard zijn Frank en Jan onze leidinggevenden, maar dat voelt totaal niet zo. We doen leuke dingen, hebben een informele werksfeer en kennen elkaar goed.”

 

Toekomstbeeld

“De wereld wordt harder en er is veel meer verantwoordelijkheid. Dat maakt het lastig. Om een voorbeeld te noemen, hoe gaan we om met onze zorgplicht. Hoe ver ga je, wanneer ben je aansprakelijk en wanneer niet. Dat zijn zorgen van deze moderne tijd. In de jaren dat ik in de branche werkzaam ben, heb ik veel ontwikkelingen meegemaakt. Soms voelt het alsof je Google of Facebook moet zijn om nog van betekenis te zijn in deze nieuwe wereld. Maar dan realiseer ik me door gesprekken die ik voer dat dat echt niet waar is. Door de snelle veranderingen is er extra ruimte ontstaan voor kleine organisaties. Juist voor dat persoonlijke contact. Daarom zorgen wij bij Leve ervoor dat we transparant blijven communiceren, met daarnaast gedegen advies. Ik denk dat daar behoefte aan blijft bestaan.”

Wilt u weten hoe u zich het beste kunt beveiligen tegen cyber risico’s?
Neem dan contact met ons op. We zijn van maandag tot en met vrijdag van tussen 8.00 en 17.30 uur bereikbaar.

Bel 040 21 11 789 of mail ons op info@leve.nl