Vanaf 1 april zonder alarm? Voorkom dit!

Duizenden oudere alarminstallaties bij ondernemers en particulieren geven vanaf 1 april 2022 bij inbraak of brand geen alarm meer door. Op die datum staakt KPN haar ISDN-netwerk. Het ISDN-netwerk zorgt voor een doormelding naar een alarmcentrale. Dit betekent dat de bewakingsdienst of politie vanaf 1 april niet meer gealarmeerd wordt.

 

Informatie over de uitfasering

KPN, beveiligingsbedrijven en particuliere alarmcentrales informeren hun klanten al sinds 2018. Recent heeft KPN de ISDN-verbindingen al even uitgezet om zo klanten te waarschuwen. Daar kwamen veel reacties op.

 

Drie tips om problemen met het alarm te voorkomen

  1. Wees er bewust van dat het ISDN-netwerk per 1 april 2022 wordt uitgezet.
  2. Check uw rekening van KPN of u gebruik maakt van ISDN
  3. Zorg dat u contact opneemt met het beveiligingsbedrijf om de alarminstallatie aan te passen

 

Heeft u toch problemen met het alarm?

Werkt het alarm niet meer door het uitzetten van het ISDN-netwerk? Dan krijgt u vanaf 1 april een foutmelding op het display van de alarminstallatie. Neem zo snel mogelijk contact opnemen met het BORG- of VEB-beveiligingsbedrijf.

 

Een defect alarm en de verzekering

Een goedgekeurde alarminstallatie wordt jaarlijks door het BORG- of VEB-beveiligingsbedrijf onderhouden. De beveiligingsbedrijven wijzen hun klanten sinds 2018 op de noodzaak om de alarminstallatie aan te passen. In de verzekeringsvoorwaarden omschrijven we de beveiligingseisen bij diefstal. Als een alarm vereist is en de doormelding van een alarm niet functioneert, voldoet u niet aan de voorwaarden. Bij diefstal is de schade in dit geval daarom niet verzekerd.

Heeft u vragen m.b.t uw verzekering?
Neem dan contact met ons op. We zijn van maandag tot en met vrijdag van tussen 8.00 en 17.30 uur bereikbaar.

Bel 040 21 11 789 of mail ons op info@leve.nl